Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Följetongen om min armbåge fortsätter...

Av Lotten - 2 juni 2010 08:44

Följetongen med min onda armbåge fortsätter. I förra veckan ringde jag Sabbatsbergs Handkirurgi dit jag är remitterad (ja, jag tycker också att det låter lustigt med handkirurgi när det är armbågen jag har problem med ;-) för att höra vad som händer. De har nu till slut fått in min remiss i alla fall och den ligger hos läkarna för bedömning. Jag frågade om hur lång tid detta kommer att ta och fick då höra att väntetiden för operation är 24 VECKOR!!! Då jag hade en väldigt dålig dag med armbågen i fredags bröt jag ihop totalt, allt känns så hopplöst...


Ringde sedan Capio Artro Clinic där jag opererades och sade att nu måste jag få något smärtstillande, detta går bara inte längre! Jag har testat allt som är receptfritt men det fungerar ju inte alls :-(


Igår fick jag ett recept via mobilen på Citodon... Hämtade ut dessa med viss tvekan, jag gillar inte mediciner som påverkar huvudet :-/ Men då jag även igår hade en dålig dag så gav jag det ändå en chans och tog en Citodon starx efter lunch. Och ja, det fungerar men jag blir luddig i huvudet och det är inte alltför kul förstås :-( Men det är verkligen pest eller kolera, ont eller luddig i huvudet? Samtidigt så vill jag absolut inte riskera att bli beroende av dessa tabletter, något man lätt blir, så det är verkligen i yttersta nödfall jag kommer att ta dem.


Idag har jag dock upptäckt nackdelen med att ha varit mer eller mindre smärtfri igår, jag har ONT! När det inte gjorde ont så använde jag ju armen som vanligt igår och det skulle jag uppenbarligen inte ha gjort... Just nu så brottas jag med dilemmat, ta en tablett och riskera att ha ont igen imorgon eller lida och skona armen för att i bästa fall må bättre imorgon... Mellanvägen är förstås att ta en tablett och ändå skona armen men det är lätt att jag glömmer mig då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotten - 4 oktober 2010 10:25

Då jag nyligen köpt mig en Samsung Galaxy S med android så vill jag ju förstås kunna blogga från den. Pga detta så är nu bloggen flyttad hit, hoppas att jag blir lite bättre på att uppdatera den nu!   Ny adress för bloggen är alltså:   mittik...

Av Lotten - 21 september 2010 11:24

Har ONT i ryggen just nu, som omväxling till armen   . Grejen är att jag får skylla mig själv och mina martyr-tendenser... Jag har en gammal skada i ryggen, gjorde illa den när jag jobbade på lager för hundra år sedan. Det är dock rätt sällsynt att j...

Av Lotten - 7 september 2010 23:30

Jag läste någonstans att en vanlig genomsnittsfamilj har tio olika maträtter som de växlar mellan på vardagar, skulle inte förvåna mig om det stämmer. Jag har försökt variera matlagningen lite mer här hemma men det är inte speciellt populärt, barnen ...

Av Lotten - 17 augusti 2010 10:30

Mitt liv är lite rörigt just nu, det är lite upp och ner hemma och med min spökande armbåge mitt i alltihop så känns det inte så roligt ibland :-( Men till det positiva är att jag faktiskt lyckats hålla vikten i sommar och nu till och med gått ner li...

Av Lotten - 17 augusti 2010 08:40

Som många av er vet så älskar jag Twilight-böckerna och filmerna. Pinsamt nog så har jag läst böckerna ett antal gånger nu, både på svenska och engelska...   I dagarna har en Twilight-parodi premiär i USA, vet inte om den kommer till Sverige me...

Presentation


Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Kommer att blogga om dagliga livet, tankar och funderingar mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards