Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Traumatisk upplevelse :-)

Av Lotten - 17 juni 2010 21:18


Igår på stranden så klev J på en glasbit och det plåstrades om efter bästa förmåga (jag hade missat att ta med mig förstahjälpen då jag trodde att skötväskan stod i bilen). Väl hemma byttes plåstret men vad jag däremot inte märkte var att han hade fått en sticka i handen också.


Denna sticka upptäckte maken stickan men då han inte verkade speciellt besvärad av den och maken hade tidsnöd så bestämde han sig för att den fick vara så länge. Nu ikväll så skulle förstås familjens sjuksköterska (jag) ta bort denna sticka. Självklart så hade huden slutit sig över stickan och det hade bildats var runt den så det var bara att ta fram nålen... Det blev en traumatisk upplevelse för J som försökte med att söka skydd hos sin pappa som dock var en förrädare och hjälpte mig med fasthållning... Stickan kom ut men sonen var något upprörd om vi säger så... Till råga på allt så var det duschdag så nu var det direkt in i duschen med upprörd liten J. Väl i duschen så togs plåstret på foten bort, ännu en straffbar handling enligt sonen. När jag dessutom envisades med att tvåla in honom, duscha honom och sedan dessutom kamma håret på honom så var jag inte vatten värd!


Efter denna traumatiska upplevelse så gick vi dock och lade oss i sängen och gosade länge! Efter att han dessutom fått tutta så var livet bra igen och vi låg och pratade lite om dagen. Han är så go min lille skrutt!!! Nu sover han gott sedan länge lille älsklingen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotten - 4 oktober 2010 10:25

Då jag nyligen köpt mig en Samsung Galaxy S med android så vill jag ju förstås kunna blogga från den. Pga detta så är nu bloggen flyttad hit, hoppas att jag blir lite bättre på att uppdatera den nu!   Ny adress för bloggen är alltså:   mittik...

Av Lotten - 21 september 2010 11:24

Har ONT i ryggen just nu, som omväxling till armen   . Grejen är att jag får skylla mig själv och mina martyr-tendenser... Jag har en gammal skada i ryggen, gjorde illa den när jag jobbade på lager för hundra år sedan. Det är dock rätt sällsynt att j...

Av Lotten - 7 september 2010 23:30

Jag läste någonstans att en vanlig genomsnittsfamilj har tio olika maträtter som de växlar mellan på vardagar, skulle inte förvåna mig om det stämmer. Jag har försökt variera matlagningen lite mer här hemma men det är inte speciellt populärt, barnen ...

Av Lotten - 17 augusti 2010 10:30

Mitt liv är lite rörigt just nu, det är lite upp och ner hemma och med min spökande armbåge mitt i alltihop så känns det inte så roligt ibland :-( Men till det positiva är att jag faktiskt lyckats hålla vikten i sommar och nu till och med gått ner li...

Av Lotten - 17 augusti 2010 08:40

Som många av er vet så älskar jag Twilight-böckerna och filmerna. Pinsamt nog så har jag läst böckerna ett antal gånger nu, både på svenska och engelska...   I dagarna har en Twilight-parodi premiär i USA, vet inte om den kommer till Sverige me...

Presentation


Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Kommer att blogga om dagliga livet, tankar och funderingar mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards