Alla inlägg under augusti 2010

Av Lotten - 17 augusti 2010 10:30

Mitt liv är lite rörigt just nu, det är lite upp och ner hemma och med min spökande armbåge mitt i alltihop så känns det inte så roligt ibland :-( Men till det positiva är att jag faktiskt lyckats hålla vikten i sommar och nu till och med gått ner lite till efter återkomsten till arbetet, imorse stannade vågen på 58,1 kg, lägst hittills!!! Jag har absolut inte levt som asket i sommar men helt enkelt hållit igen. Visst har jag ätit glass någon enstaka gång men inte lika ofta som barnen . När jag väl har ätit så har jag dessutom bara fått i mig en halv, avsaknaden av sockerberoende gör att jag inte klarar mer sött än så, skönt! Om jag nu bara kunde komma igång och motionera ordentligt (var ute och joggade hela EN gång under sommaren...) så kanske jag kunde få bort den förhatliga mamma-magen helt! Äldste sonen säger att jag har "deg-mage" och tycker att det är jättekul att peta på den, behöver jag säga att jag inte är så förtjust i det... 

Av Lotten - 17 augusti 2010 08:40

Som många av er vet så älskar jag Twilight-böckerna och filmerna. Pinsamt nog så har jag läst böckerna ett antal gånger nu, både på svenska och engelska...


I dagarna har en Twilight-parodi premiär i USA, vet inte om den kommer till Sverige men kommer den så ska jag absolut gå! Trailern till den är hysteriskt rolig och jag höll på att väcka alla barnen igår kväll när jag såg den första gången    

Presentation


Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Kommer att blogga om dagliga livet, tankar och funderingar mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards