Alla inlägg under juni 2010

Av Lotten - 29 juni 2010 15:43

Ikväll blir det riktig "girls-night out"! Jag och kompisen Helene med svägerska ska gå på Twilight Movie Night. De sänder de två tidigare Twilight-filmerna plus den som har premiär imorgon, Eclipse, efter varandra på ett antal utvalda biografer runt om i Sverige. Gissningsvis blir det vi och högvis med skrikande fjortisar   


KUL ska det i alla fall bli!!! Jag har dock en känsla av att jag kommer att vara rätt trött imorgon...


Av Lotten - 29 juni 2010 10:52

Jag ställde mig på vågen imorse. Bävade lite då jag inte varit så jätteduktig över midsommarhelgen... Döm om min förvåning och glädje då vågen tagit ett ganska stort glädjeskutt nedåt! Senast jag vägde mig, i mitten av förra veckan, stod "nålen" (hmm, vad säger man när man har en digital ;-) på 60,2 kg, nu imorse så stod den på 58,4! SÅÅÅ nöjd med mig själv    

Av Lotten - 22 juni 2010 08:55

Min stackars armbåge besvärar mig mer än någonsin. Jag har bra dagar, helgen var helt ok, men vissa dagar som idag är helt fördj****** 


Nu har det i alla fall börjat hända något. Efter samtal till Handkirurgen i förra veckan, som fortfarande inte hade tittat på remissen, ringde jag "min" läkarmottagning Capio Artro Clinic och efter att ha hört min historia så rekommenderade hon mig att ringa Vårdgarantin. Jag är ju lite feg med telefoner så jag skrev ihop ett mail, bifogade filen med hela min historia, och skickade iväg. Två dagar senare fick jag ett svar från Vårdgarantin att Handkirurgen nu tittat på remissen och skickat brev till Capio om komplettering. Nu på morgonen ringde jag Capio igen och där hade man skickat iväg en ny remiss, denna gång till Läkarhuset Vällingby, för elektrofysiologisk undersökning. Den remissen skickades dagen innan jag fick svaret från Vårdgarantin, när de hör av sig går det tydligen undan!


I alla fall så ringde jag Läkarhuset Vällingby nu men de har ännu inte fått remissen, märkligt då den skickades till dem den 16:e?! Jag avvaktar och ringer igen imorgon, har de inte fått den då så ringer jag tillbaka till Capio.


Kan än en gång konsterera att man måste vara pigg för att orka vara sjuk... Attans att man ska vara tvungen att ligga på hela tiden!

Av Lotten - 17 juni 2010 21:18


Igår på stranden så klev J på en glasbit och det plåstrades om efter bästa förmåga (jag hade missat att ta med mig förstahjälpen då jag trodde att skötväskan stod i bilen). Väl hemma byttes plåstret men vad jag däremot inte märkte var att han hade fått en sticka i handen också.


Denna sticka upptäckte maken stickan men då han inte verkade speciellt besvärad av den och maken hade tidsnöd så bestämde han sig för att den fick vara så länge. Nu ikväll så skulle förstås familjens sjuksköterska (jag) ta bort denna sticka. Självklart så hade huden slutit sig över stickan och det hade bildats var runt den så det var bara att ta fram nålen... Det blev en traumatisk upplevelse för J som försökte med att söka skydd hos sin pappa som dock var en förrädare och hjälpte mig med fasthållning... Stickan kom ut men sonen var något upprörd om vi säger så... Till råga på allt så var det duschdag så nu var det direkt in i duschen med upprörd liten J. Väl i duschen så togs plåstret på foten bort, ännu en straffbar handling enligt sonen. När jag dessutom envisades med att tvåla in honom, duscha honom och sedan dessutom kamma håret på honom så var jag inte vatten värd!


Efter denna traumatiska upplevelse så gick vi dock och lade oss i sängen och gosade länge! Efter att han dessutom fått tutta så var livet bra igen och vi låg och pratade lite om dagen. Han är så go min lille skrutt!!! Nu sover han gott sedan länge lille älsklingen!

Av Lotten - 14 juni 2010 13:37

Jag och maken firar bröllopsdag idag, hela 13 år har vi lyckats vara gifta nu   ! Tillsammans har vi förstås varit ännu längre, i augusti blir det 22 år, helt otroligt vad tiden går! Självklart har vi toppar och dalar och för ungefär tio år sedan var vi på väg att separera men lyckades lappa ihop det igen tack och lov! Gräset är inte grönare på andra sidan  


Något speciellt firande blir det dock inte förutom lite extra god middag hoppas jag (det är maken som hämtar och därmed lagar mat idag...). Vi har helt enket ingen som hjälper oss med barnvakt så vi är aldrig barnfria om vi inte ska göra något var för sig men det går ju liksom inte när man ska fira bröllopsdag!


Får väl skyffla barnen i säng i vettig tid i alla fall och fira lite i hemmets lugna vrå   

Av Lotten - 13 juni 2010 22:30

Idag kom vi hem från vår tredje tur med husvagnen och vi är båda överens om att vi ÄLSKAR det! Även barnen trivs även om äldste muttrar ibland *har inget att göra...*. Nu börjar vi också känna oss bekväma i allt vad husvagnscamping innebär av att ställa vagnen i våg, veva stödben, koppla in el & avlopp, fylla och tömma toalett mm. Det enda vi ännu inte gjort är satt upp förtältet. Varje gång vi har varit ute så har någonting kommit ivägen, första två gångerna dåligt väder och denna gång blåste det närmast storm så då var det ingen idé att ens försöka :-(


Nästa resa blir inte förrän om 3,5 veckor, hur ska jag stå ut tills dess??? Nästa helg blir vi "bara hemma" och helgen därpå, midsommar, ska vi till Åland. Helgen därpå är min första helg på semester och då ska vi börja planera och packa inför årets dryga tre veckors husvagnssemester. I mitten av veckan drar maken ner vagnen till Malmköping och lämnar den där med mig och barnen. Han jobbar resten av veckan och kommer sedan ner och ansluter sig till resten av familjen. Efter det blir det Skara Sommarland-Ullared-Röstånga-Öland. Ser sååå fram emot denna sommar!!!

Av Lotten - 12 juni 2010 21:52

Vi är för första gången på en CC-camping, alltså en Caravan Club-ägd camping. Denna heter Strandstuvikens camping och ligger utanför Nyköping. Trots detta ägs den av Stockholms-regionen.


Intrycket av denna camping är positivt. Den är relativt liten men mycket välskött. Camping-värdparet är väldigt trevliga och gör verkligen sitt bästa för att man ska trivas.


Miljön är grön och lummig med grusvägar runt på campingen. Vi är inte speciellt förtjusta i campingar som mest består av ett stort fält med räta rader av husvagnar och husbilar. Denna camping är inte alls så, se på bilden ovan så förstår ni bättre.


Servicehuset är ganska nybyggt och jättefräsht. Bara en sån sak som att det är skoställ innanför dörren, där förväntas man ta av sig skorna så att golven ska hållas rena. CC-campingar sköts vanligen av säsongsgästerna vilket gör att man bryr sig mera. Bara en sådan sak som att det fanns diskproppar i diskhoarna, på en allmän camping skulle de försvinna direkt :-/


Jag hade ett trevligt samtal med den kvinnliga delen av campingvärdparet när jag diskade idag och hon bekräftade just detta vi märkt, den familjära och trevliga stämningen på campingen. De har inga som helst problem med skadegörelse, stölder och annat ofog utan detta är helt enkelt en mycket väl fungerande camping.


Det vi saknade på campingen var mer för barnen att göra. Det finns en mindre lekplats men denna var rätt gammal och sliten tyvärr. I övrigt fanns det egentligen ingenting. Jo förresten, det fanns ett "ungdomsrum" med TV mm men våra barn var inte så imponerande av det. Vad som dock var jätteskönt var att det var minimal trafik på campingen och den som fanns körde mycket försiktigt. Våra barn kunde röra sig helt fritt, även J knappt 3 år, vilket förstås var jätteskönt! Vi bodde dessutom precis bredvid lekplatsen vilket var mycket praktiskt!


Sammantaget så var det en trevlig camping som vi gärna återvänder till! 

Av Lotten - 10 juni 2010 09:17

Jag antar att ni börjar tröttna på mitt gnäll nu men jag måste få skriva av mig lite... Jag har så förb**** ont idag så jag tror att jag ska bli tokig :-( Att jobba är en ren plåga men vad gör man, kan ju inte gå sjukskriven på obestämd tid pga en ond arm, skulle kännas rätt konstigt.


Jag ringde i alla fall handkirurgen på Sabbatsberg igår för att höra om min remiss men den ligger fortfarande och väntar på bedömning av läkare, frustrerande! Jag skulle ringa igen om en vecka och om de inte tittat på den då så skulle sköterskan undersöka saken närmare. Chansen att något händer före semestern känns dock minimal :-(


Grejen är också den att när remissen skrevs så hade jag inte så här mycket besvär så jag är orolig för att jag inte är något prioriterat ärende trots att min läkare skulle försöka få det till det i remissen.


Jag är bara så TRÖTT på att ha det så här :-(((

Presentation


Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Kommer att blogga om dagliga livet, tankar och funderingar mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards