Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Jag blir så TRÖTT på mig själv!!!

Av Lotten - 21 september 2010 11:24

Har ONT i ryggen just nu, som omväxling till armen   . Grejen är att jag får skylla mig själv och mina martyr-tendenser... Jag har en gammal skada i ryggen, gjorde illa den när jag jobbade på lager för hundra år sedan. Det är dock rätt sällsynt att jag har besvär av den men det händer om jag klantar mig och inte tänker mig för. Nu har jag förstås lyckats pga min egen dumhet   .


Förra helgen var vi ju på Elmia. En kväll hade vi en liten kontrovers och då kryper mina martyr-tendenser fram... Fick för mig att nu ska jag minsann fylla på vatten (det var slut) och samtidigt tycker jag att jag ju kunde tömma spillvattenlungan. Smart Lotten! Jag har ju svårt att bära med vänster arm pga skadan så jag bar nästan hela tiden med höger, fiiin snedbelastning just på höger sida där jag har störst problem med ryggen. Långt fick jag bära och tungt var det = min gamla skada revs upp och nu är jag svullen, öm och har ONT i ryggen, jippie... Duktigt Lotten .


Ringde precis till vårdcentralen men då jag inte hinner dit idag (Markus har tennisträning i em) så ville de att jag ka återkomma imorgon. Då har vi dock personaldag hela dagen så jag får glatt vänta till torsdag med att få någon form av smärtstillande, suck...

 
 
Ingen bild

Ulrika

26 september 2010 01:19

Aj aj aj! Vet exakt hur det är att ha ont i ryggen? Har du provat massage eller helt enkelt gått till kotknackaren istället för smärtlindring? Jag har ont i ryggen till och ifrån och när det är som värst går jag till en kiropraktor. Numera får vi massage på jobbet 2 ggr/månad vilket gör rätt mycket för min rygg. Sen går jag på yoga som också gör mig mera smidig i ryggen = mindre ont. Och sen har vi höj- och sänkbara bord på jobbet, superduperbra! Be att få det om du inte har det tidigare.

 
Ingen bild

Ulrika

26 september 2010 01:22

Och himla kul illustration du hittade till ditt inlägg ... ;-))) Hoppas du får lindring snart!
Må väl och kramar,

Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotten - 4 oktober 2010 10:25

Då jag nyligen köpt mig en Samsung Galaxy S med android så vill jag ju förstås kunna blogga från den. Pga detta så är nu bloggen flyttad hit, hoppas att jag blir lite bättre på att uppdatera den nu!   Ny adress för bloggen är alltså:   mittik...

Av Lotten - 7 september 2010 23:30

Jag läste någonstans att en vanlig genomsnittsfamilj har tio olika maträtter som de växlar mellan på vardagar, skulle inte förvåna mig om det stämmer. Jag har försökt variera matlagningen lite mer här hemma men det är inte speciellt populärt, barnen ...

Av Lotten - 17 augusti 2010 10:30

Mitt liv är lite rörigt just nu, det är lite upp och ner hemma och med min spökande armbåge mitt i alltihop så känns det inte så roligt ibland :-( Men till det positiva är att jag faktiskt lyckats hålla vikten i sommar och nu till och med gått ner li...

Av Lotten - 17 augusti 2010 08:40

Som många av er vet så älskar jag Twilight-böckerna och filmerna. Pinsamt nog så har jag läst böckerna ett antal gånger nu, både på svenska och engelska...   I dagarna har en Twilight-parodi premiär i USA, vet inte om den kommer till Sverige me...

Av Lotten - 8 juli 2010 20:01

Jag är ensam med alla barnen plus hundarna på Malmköpings camping, maken jobbar idag och imorgon och kommer sedan imorgon kväll. Det är hur mysigt som helst men ibland kör det verkligen ihop sig...   Det började med att det visade sig att det köt...

Presentation


Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Kommer att blogga om dagliga livet, tankar och funderingar mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards